Logo-NS-monotone
  • Sector:
    • Data Analytics
    • Digital Technology
    • Information Technology (IT)
    • Transport & Logistics
  • Hoeveelheid werknemers:
    • Wereldwijd: +- 36.523
    • Nederland: +- 21.011
  • Locatie in Nederland:
    • Hoofdkantoor: Utrecht
  • Actief in de volgende landen:
    • Nederland
    • Duitsland
    • Verenigd Koninkrijk
  • Website

Nederlandse Spoorwegen

Wie we zijn en wat we doen

NS staat midden in de samenleving. Elke dag brengen we ruim 1 miljoen reizigers overal naartoe.
Dat doen we via één van de drukste spoorwegnetten ter wereld, met de meest complete
reisplanner van Nederland. En natuurlijk via ons deelfietssysteem: het grootste ter wereld! Om te
zorgen dat onze treinen op tijd rijden, de reisplanner feilloos werkt, de deelfietsen glimmend klaar
staan en de stations schoon zijn, hebben we talent nodig. Veel talent, waaronder ook jou als
IT professional.

Werkmogelijkheden

Misschien vraag jij je af wat je als IT trainee bij NS zou kunnen doen. Nou, verrassend veel!
Voordat onze reizigers in de trein stappen, gaan ze bijvoorbeeld eerst langs een (intuïtief
werkende) kaartautomaat. Ze kijken vervolgens op de digitale borden of plannen hun route via de
reisplanner-app. Ondertussen checken ze in met hun mobiel en in de trein maken ze gebruik van
wifi. Al deze IT-systemen moeten ontworpen, gebouwd, getest en gefinetuned worden. Daarom
hebben we ambitieuze IT trainees nodig die willen meewerken aan dit soort innovatieve projecten
met impact op miljoenen reizigers.

Als jouw hart hier sneller van gaat kloppen, dan kun je bij NS doen waar je goed in bent. Je kunt je
ontwikkelen, krijgt coaching en trainingen en leert van "gewoon doen". Als je maar leert van je
fouten, resultaatgericht en ambitieus bent. Wij vinden het belangrijk om jou te stimuleren in je
persoonlijke ontwikkeling, zodat je alles uit jezelf kunt halen. Met jouw vakkennis, ideeën en inzet
kun jij bij NS anders denken en echt het verschil maken. Want wat je rol ook is; bij NS ben je
onmisbaar voor de reis van vandaag, morgen en in de toekomst.

Workshop

Hyperspits (Nederlands)

Het is de laatste jaren goed gegaan met NS. Het aantal reizigers is flink gestegen en de reizigerstevredenheid is daarbij stabiel gebleven. Het gaat ondertussen zelfs zo goed, dat er een fenomeen is ontstaan dat de "HyperSpits" wordt genoemd. In de spits is het altijd druk, maar er is een specifiek moment waarop het zo druk is dat sommige mensen niet meer kunnen zitten, of zelfs de trein niet meer in kunnen of willen! Dit moment is tussen 7.30 uur en 8.30 uur. Om te voorkomen dat mensen niet meer kunnen zitten en/of hun bestemming niet kunnen bereiken én om de reizigerstevredenheid hoog te houden, vragen we aan ons top IT-team om een moderne oplossing te vinden zodat onze reizigers zelfs in de hyperspits tevreden zijn!